уторак, 17. јун 2014.

AUTOMOBILI

Duga  je istorija automobilske industrije .
 Proizvodnja je se kretala od  parnih do savremenih vozila .
 Parna  su bila neprakticna  i polako su usavrsena  i izradjen je motor  sa unutrasnjim sagorevanjem koji se i danas koristi.
 U danasnje vreme  proizvodjaci vise ne rade kao nekad  da urade vozilo koje ce biti kvalitetno i trajno a i da je pouzdano  sa retkim kvarovima. Stariji motori su prelazili velike kilometraze  a limarija je bila mnogo cvrsca i jaca  u odnosu na danasnje i trajnija .
  Savremena  vozila se prave za jednokratnu upotrebu  dok im je garancija a posle  reciklaza.
  Sa starijim vozilima covek je mogao krenuti gde pozeli i u slucaju nekog kvara lako je mogao da ga sredi i nastavi put ,dok sa danasnjim vozilima  je sve iskomplikovano  tako da i najmanji kvar zahteva slep sluzbu u servis koji ce ga  staviti na dijagnozu i sve to skupo naplatiti.
  Kazu da je danasnje vozilo bolje , ne slazem se sa tim  ,jer u novije vozilo  i pri malom udesu  ima mnogo stete i opravke su skupe ,dok starije vozilo  bi proslo samo malo ogrebano i nastavilo bi voznju.
  Sada se rade vozila koja traju dok je garancija a onda su vise neisplativa za odrzavanje jer im i motor i limarija traze  popravke  .Proizvode se vozila  svake nedelje novi modeli kao da je to bitno  ,umesto da urade kvalitet koji ce biti  statusni simbol i da traje uz male modifikacije oko poboljsanja ,jer se u toku duze eksploatacije  vide sitni nedostaci koje sledeca serija treba resiti.
 Sada covekl vise ne moze znati koji su modeli vozila jer su poceli sa obelezavanjem slovima i brojkama  zbog mnogih serija i ne mogu im vise davati imena .
  Ranije se znalo imalo je desetak proizvodjaca i to je bilo auto koje je kvalitetno uradjeno a neki su jos uvek u voznom stanju i nakon vise od 50 godina ,sto za danasnje auto  moze biti samo san.
  Usavrsavanjem auta i ubacivanjem i komplikovanjem  menjaca i motora postali su mnogo osetljiviji  i lakse se kvare  ako se ne eksploatisu u normalnim uslovima odnosno da ne silaze sa asfalta  i da uvek moraju dobiti specijalno gorivo , jer ako malo odstupa  odmah im crkne  pumpa i motor ,sto kod starijih nije moglo da se desi  bilo koje gorivo da se sipa .
    Sve sto se sada proizvodi  je  ubrzano i nekvalitetno samo da bi uzeli novac sto pre a posle kupac nek se razmislja  kako ce .
  Zato mislim da bi samo organizovanje  i zakon koji je na globalnom nivou  izmedju svih zemalja mogao regulisati sta se sme a sta ne  proizvoditi i kakav kvalitet mora biti  da svuda kupci budu zasticeni i da dobiju dobar kvalitet.
  Ranije je bilo dobro sto u nekim zemljama proizveden deo ili proizvod nisu mogli da prodaju po vecoj ceni nego sto je propisana ,a to je bilo tako sto su u proizvodnji  stampali cenu na sve i ona je bila zagarantovana bilo ko i gde da ga proda .
  To sada nije slucaj i jedan isti deo mozemo naci po raznim cenama ali i raznim kvalitetima koji ne zavise od cene .Mozemo ga kupiti jeftinije i da je bolji a skuplji losiji  jer nema garancija i kontrola od nadleznih a time smo mi kao kupci uvek najvise ugrozeni .  
Zbog sve vece  kolicine proizvoda  a slabijeg kvaliteta  dolazi do vise kvarova i veceg otpada koji sve vise ugrozava zemlju sto se ne bi desilo da se prave  kvalitetni  ,a samim tim bi bilo manje reciklaze i manje zagadjenja vazduha i zemljista ,takodje bi i ljudi bili zadovoljniji. 
  Ali obican covek ne moze  uciniti nista , jer je slaba jedinka, dok  oni koji mogu njih ne zanima zivotna sredina vec samo novac.

Нема коментара:

Постави коментар

Sertifikat kao vrsta zarade

                                                           Sertifikat kao vrsta zarade U  današnje vreme  mnogi ljudi izdaju sertifikate  i ...