Duga je istorija automobilske industrije .
Proizvodnja je se kretala od parnih do savremenih vozila .
Parna su bila neprakticna i polako su usavrsena i izradjen je motor sa unutrasnjim sagorevanjem koji se i danas koristi.
U danasnje vreme proizvodjaci vise ne rade kao nekad da urade vozilo koje ce biti kvalitetno i trajno a i da je pouzdano sa retkim kvarovima. Stariji motori su prelazili velike kilometraze a limarija je bila mnogo cvrsca i jaca u odnosu na danasnje i trajnija .
Savremena vozila se prave za jednokratnu upotrebu dok im je garancija a posle reciklaza.
Sa starijim vozilima covek je mogao krenuti gde pozeli i u slucaju nekog kvara lako je mogao da ga sredi i nastavi put ,dok sa danasnjim vozilima je sve iskomplikovano tako da i najmanji kvar zahteva slep sluzbu u servis koji ce ga staviti na dijagnozu i sve to skupo naplatiti.
Kazu da je danasnje vozilo bolje , ne slazem se sa tim ,jer u novije vozilo i pri malom udesu ima mnogo stete i opravke su skupe ,dok starije vozilo bi proslo samo malo ogrebano i nastavilo bi voznju.
Sada se rade vozila koja traju dok je garancija a onda su vise neisplativa za odrzavanje jer im i motor i limarija traze popravke .Proizvode se vozila svake nedelje novi modeli kao da je to bitno ,umesto da urade kvalitet koji ce biti statusni simbol i da traje uz male modifikacije oko poboljsanja ,jer se u toku duze eksploatacije vide sitni nedostaci koje sledeca serija treba resiti.
Sada covekl vise ne moze znati koji su modeli vozila jer su poceli sa obelezavanjem slovima i brojkama zbog mnogih serija i ne mogu im vise davati imena .
Ranije se znalo imalo je desetak proizvodjaca i to je bilo auto koje je kvalitetno uradjeno a neki su jos uvek u voznom stanju i nakon vise od 50 godina ,sto za danasnje auto moze biti samo san.
Usavrsavanjem auta i ubacivanjem i komplikovanjem menjaca i motora postali su mnogo osetljiviji i lakse se kvare ako se ne eksploatisu u normalnim uslovima odnosno da ne silaze sa asfalta i da uvek moraju dobiti specijalno gorivo , jer ako malo odstupa odmah im crkne pumpa i motor ,sto kod starijih nije moglo da se desi bilo koje gorivo da se sipa .
Sve sto se sada proizvodi je ubrzano i nekvalitetno samo da bi uzeli novac sto pre a posle kupac nek se razmislja kako ce .
Zato mislim da bi samo organizovanje i zakon koji je na globalnom nivou izmedju svih zemalja mogao regulisati sta se sme a sta ne proizvoditi i kakav kvalitet mora biti da svuda kupci budu zasticeni i da dobiju dobar kvalitet.
Ranije je bilo dobro sto u nekim zemljama proizveden deo ili proizvod nisu mogli da prodaju po vecoj ceni nego sto je propisana ,a to je bilo tako sto su u proizvodnji stampali cenu na sve i ona je bila zagarantovana bilo ko i gde da ga proda .
To sada nije slucaj i jedan isti deo mozemo naci po raznim cenama ali i raznim kvalitetima koji ne zavise od cene .Mozemo ga kupiti jeftinije i da je bolji a skuplji losiji jer nema garancija i kontrola od nadleznih a time smo mi kao kupci uvek najvise ugrozeni .
Zbog sve vece kolicine proizvoda a slabijeg kvaliteta dolazi do vise kvarova i veceg otpada koji sve vise ugrozava zemlju sto se ne bi desilo da se prave kvalitetni ,a samim tim bi bilo manje reciklaze i manje zagadjenja vazduha i zemljista ,takodje bi i ljudi bili zadovoljniji.
Ali obican covek ne moze uciniti nista , jer je slaba jedinka, dok oni koji mogu njih ne zanima zivotna sredina vec samo novac.
Proizvodnja je se kretala od parnih do savremenih vozila .
Parna su bila neprakticna i polako su usavrsena i izradjen je motor sa unutrasnjim sagorevanjem koji se i danas koristi.
U danasnje vreme proizvodjaci vise ne rade kao nekad da urade vozilo koje ce biti kvalitetno i trajno a i da je pouzdano sa retkim kvarovima. Stariji motori su prelazili velike kilometraze a limarija je bila mnogo cvrsca i jaca u odnosu na danasnje i trajnija .
Savremena vozila se prave za jednokratnu upotrebu dok im je garancija a posle reciklaza.
Sa starijim vozilima covek je mogao krenuti gde pozeli i u slucaju nekog kvara lako je mogao da ga sredi i nastavi put ,dok sa danasnjim vozilima je sve iskomplikovano tako da i najmanji kvar zahteva slep sluzbu u servis koji ce ga staviti na dijagnozu i sve to skupo naplatiti.
Kazu da je danasnje vozilo bolje , ne slazem se sa tim ,jer u novije vozilo i pri malom udesu ima mnogo stete i opravke su skupe ,dok starije vozilo bi proslo samo malo ogrebano i nastavilo bi voznju.
Sada se rade vozila koja traju dok je garancija a onda su vise neisplativa za odrzavanje jer im i motor i limarija traze popravke .Proizvode se vozila svake nedelje novi modeli kao da je to bitno ,umesto da urade kvalitet koji ce biti statusni simbol i da traje uz male modifikacije oko poboljsanja ,jer se u toku duze eksploatacije vide sitni nedostaci koje sledeca serija treba resiti.
Sada covekl vise ne moze znati koji su modeli vozila jer su poceli sa obelezavanjem slovima i brojkama zbog mnogih serija i ne mogu im vise davati imena .
Ranije se znalo imalo je desetak proizvodjaca i to je bilo auto koje je kvalitetno uradjeno a neki su jos uvek u voznom stanju i nakon vise od 50 godina ,sto za danasnje auto moze biti samo san.
Usavrsavanjem auta i ubacivanjem i komplikovanjem menjaca i motora postali su mnogo osetljiviji i lakse se kvare ako se ne eksploatisu u normalnim uslovima odnosno da ne silaze sa asfalta i da uvek moraju dobiti specijalno gorivo , jer ako malo odstupa odmah im crkne pumpa i motor ,sto kod starijih nije moglo da se desi bilo koje gorivo da se sipa .
Sve sto se sada proizvodi je ubrzano i nekvalitetno samo da bi uzeli novac sto pre a posle kupac nek se razmislja kako ce .
Zato mislim da bi samo organizovanje i zakon koji je na globalnom nivou izmedju svih zemalja mogao regulisati sta se sme a sta ne proizvoditi i kakav kvalitet mora biti da svuda kupci budu zasticeni i da dobiju dobar kvalitet.
Ranije je bilo dobro sto u nekim zemljama proizveden deo ili proizvod nisu mogli da prodaju po vecoj ceni nego sto je propisana ,a to je bilo tako sto su u proizvodnji stampali cenu na sve i ona je bila zagarantovana bilo ko i gde da ga proda .
To sada nije slucaj i jedan isti deo mozemo naci po raznim cenama ali i raznim kvalitetima koji ne zavise od cene .Mozemo ga kupiti jeftinije i da je bolji a skuplji losiji jer nema garancija i kontrola od nadleznih a time smo mi kao kupci uvek najvise ugrozeni .
Zbog sve vece kolicine proizvoda a slabijeg kvaliteta dolazi do vise kvarova i veceg otpada koji sve vise ugrozava zemlju sto se ne bi desilo da se prave kvalitetni ,a samim tim bi bilo manje reciklaze i manje zagadjenja vazduha i zemljista ,takodje bi i ljudi bili zadovoljniji.
Ali obican covek ne moze uciniti nista , jer je slaba jedinka, dok oni koji mogu njih ne zanima zivotna sredina vec samo novac.
Нема коментара:
Постави коментар