Danas evo malo o reparaciji drveta .
Ukoliko imamo neki stari drveni namestaj ili neku stvar koju cuvamo iz sentimentalnih razloga ,mozemo joj povratiti stari sjaj .
Prvo sto trebamo uraditi je da se ocisti i nanese sredstvo za unistavanje buba koje napadaju drvo .
Sredstvo koje unistava bube takozvani zizolin nanese se da drvo upije a zatim nakon susenja nanosimo kit za drvo kojim popunjavamo rupe koje su bube napravile.
Nakon popunjavanja ,a kada se osusi ,smirglamo do zeljene glatkoce .
Posle smirglanja mozemo ga bojiti u zeljenoj boji ,a mozemo to uraditi takozvanim bajcovanjem u odredjenoj nijansi koju zelimo i nakon toga samo lakiramo .Jos jedna kvalitetna boja poliuretanska koja je kvalitetna i otporna i dosta se koristi pri bojenju namestaja .
Neko je zainteresovan da malo ukrasi namestaj da nije samo boja ,tu ima vise nacina:
- crtanjem raznih sara i oblika cetkicom
- lepljenjem ukrasnih folija
- lepljenjem raznih ukrasa
- jedan od nacina je i dekupaz tehnika koja daje lep i nesvakidasnji izgled
- sraflljenjem raznih amblema i ukrasa
- duborezom koji je malo tezi za pocetnike
- izvlacenjem sara rucnim frezerom
- obgorevanjem materijala i naknadnim lakiranjem
- crtanjem raznih oblika usijanim vrhom alata i nakon toga lakiranjem
i ima jos dosta nacina
Svako treba izabrati nacin koji ce uklpoiti u svoj enterijer ili eksterijer i da prilagodi stil i boju svom ambijentu.
Tako da izbor ostaje na vama ,a ovo je jos jedan mali opis i pomoc ako ne mozete odluciti sta da uradite sa nekim starim komadom namestaja koji vam se dopada .
Jedan primer kako treba da bude uradjen auto posle nanosenja podloge kad se poravnaju sve neravnine
posle smirglanja potrebno je zastititi delove automobila koji se ne farbaju a nakon toga napraviti podlogu u odgovarajucoj razmeri podloga : razredjivac : ucvrscivac po preporuci proizvodjaca .
Kada smo sve priremili i uzeli pistolj za farbanje predvidjen za podlogu nanosimo je da prekrije celokupan automobil i ostavljamo da se osusi.
Nakon susenja opet je smirglamo da bi dobili odgovarajucu glatkocu .
Posle smirglanja cistimo i brisemo ceo auto da ne bi imao neku masnocu jer ce lose izgledati nakon farbanja
Kada smo sve pripremili pristupamo farbanju .
Priprema boje isto kao i podloga mesa se u odgovarajucoj razmeri ucvrscivac : boja : razredjivac to se odnosi na auto lak boje dok kod voderne baze je drugi postupak .Nakon pripreme nanosimo boju i ostavljamo da se lepo osusi i tek nakon susenja skidamo zastitni papir koji smo koristili da ne uprskamo delove koji se ne farbaju.
Zelite znati nesto vise o reparaciji ili niste sigurni kako da uradite .Pitajte i dobicete odgovor koji ce vam pomoci da sredite neku staru stvar ili cak i nesto vise.
Ukoliko radite oko automobila i potrebno je da da popravite odredjeni deo koji ste izgrebali morate znati da ima vise operacija i ukoliko ih ne uradite kako treba necete biti zadovoljni krajnjim rezultatom.
- Prvo morate detaljno ocistiti deo koji spremate za farbanje
- Zatim , nakon ciscenja obrada smirglom ostecenja i malo okolne boje kako bi primila boju
- Sledi nanosenje sredstva za popunjavanje blagih neravnina-kit
- Ceka se na susenje i ocvrscavanje a posle toga smirglanje do fine obrade
- Nakon zavrsenog smirglanja nanosimo podlogu za boju
- i konacno nakon zavrsenih svih operacija pristupamo zastiti okolnih delova i farbanju ostecenih
da bi uradili neku vecu konstrukciju potrebno je detaljno planiranje i raspored elemenata kako onih radi oslonca tako i onih nosecih i elemenata za fiksiranje i odgovarajucih drzaca
Pocetak rada i priprema za izradu
.Primer izrada ovih vatrogasnih stepenica .Da bi izradili neku ovakvu konstrukciju potrebno je da se izmeri visina gde ce biti postavljena i da se vidi na kojoj visini idu drzaci za fiksiranje u zidu .
Zatim pristupamo izradi crteza i proracun svih potrebnih delova koji se moraju iseci na odgovarajucu duzinu .
Kada smo sve izracunali i razmerili materijal pristupamo secenju.
Nakon secenja postavljamo elemente u odgovarajuci sablon gde se fiksiraju da ne bi doslo do pomeranja i promene mere.
Postavljene elemente spajamo zavarivanjem gde se obicno upotrebljava postupak MIG-MAG u zastiti vara CO2 gasom .varenje se moze raditi i elektrolucnim aparatom mada se vise koristi MIG-MAG zbog brzeg rada i cistijeg vara gde je manje posla pri zavrsnoj obradi i brusenju.
Kad smo zavrsili gazista pristupamo savijanju lukova sto mozemo uraditi na dva nacina rucno iskivanjem oko sablona i savijanjem ili masinski pustanjem kroz masinu koja vrsi savijanje.
Nakon savijanja ponovo postavljamo u sablon lukove i vertikale koji ih spajaju i sve zavarujemo i brusimo.
Posle brusenja i zavrsenog varenja potrebno je odmastiti kompletnu konstrukciju i lepo je ocistiti da se moze pristupiti farbanju osnovnom bojom -podlogom.
Posle nanosenja podloge ceka se odredjeno vreme koje preporucuje proizvodjac ,da bi podloga bila suva i da ne bi pravila negativne reakcije sa bojom .
Nakon susenja podloge vrsimo farbanje zavrsnom bojom i kad smo sve zavrsili cekamo da boja sazri odnosno da bude suva i da se moze postaviti deo na mesto predvidjeno za njegovo koriscenje.
Ukoliko radite sa metalom dobro ce vam doci savet kako da uradite brzo i dobro deo koji zelite.Kod izrade svakog dela prvo sto vam treba je da napravite projekat ili skicu da bi mogli pristupiti izradi.
ОдговориИзбришиKada napravite skicu ,izracunate dimenzije i kolicinu potrebnog materijala koji koristite za izradu .
Zatim vrsite krojenje i spajanje materijala odredjenim postupkom koji je potreban ,a nakon toga kad sve zavrsite proveravate da ste sve ivice oborili dane bi doslo do povreda usled koriscenja .
Na samom kraju se vrsi zastita ili farbanje osnovnom bojom ili podlogom a nakon susenja zavrsnom .I na kraju imate deo spreman za upotrebu .