четвртак, 8. мај 2014.

Reparacija


Danas evo malo o reparaciji drveta .
Ukoliko imamo neki stari drveni namestaj  ili neku stvar koju cuvamo iz sentimentalnih razloga  ,mozemo joj povratiti stari sjaj .
Prvo  sto trebamo uraditi je da se ocisti i nanese  sredstvo za unistavanje buba koje napadaju drvo .
Sredstvo koje unistava bube  takozvani zizolin nanese se da drvo upije a zatim nakon susenja  nanosimo kit za drvo  kojim popunjavamo rupe koje su bube napravile.
Nakon popunjavanja ,a kada se osusi   ,smirglamo  do zeljene  glatkoce .
Posle smirglanja mozemo ga bojiti u zeljenoj boji ,a mozemo to uraditi takozvanim bajcovanjem  u odredjenoj nijansi koju zelimo i nakon toga  samo lakiramo   .Jos jedna  kvalitetna  boja  poliuretanska  koja je kvalitetna  i otporna i dosta se koristi pri bojenju namestaja  .
Neko je zainteresovan da  malo ukrasi namestaj  da nije samo boja ,tu ima vise nacina:
- crtanjem raznih sara i oblika cetkicom
- lepljenjem ukrasnih folija
- lepljenjem raznih ukrasa
- jedan od nacina je i dekupaz tehnika koja daje lep i nesvakidasnji izgled
- sraflljenjem  raznih amblema i ukrasa
- duborezom  koji je malo tezi za pocetnike
- izvlacenjem sara  rucnim frezerom
- obgorevanjem materijala i naknadnim lakiranjem
- crtanjem raznih oblika  usijanim vrhom alata  i nakon toga lakiranjem
 i ima jos dosta nacina 
 Svako treba izabrati nacin koji ce uklpoiti u svoj enterijer ili eksterijer i da prilagodi  stil i boju  svom ambijentu.
 Tako da izbor ostaje na vama  ,a ovo je jos jedan  mali opis i pomoc  ako ne mozete odluciti sta da uradite sa nekim starim komadom namestaja koji vam se dopada .




Jedan primer  kako treba da bude uradjen auto  posle nanosenja podloge kad se poravnaju sve neravnine
posle smirglanja  potrebno je zastititi  delove automobila koji se ne farbaju  a nakon toga  napraviti podlogu u odgovarajucoj razmeri podloga :  razredjivac : ucvrscivac po preporuci proizvodjaca .
Kada smo sve priremili i uzeli pistolj za farbanje  predvidjen za podlogu nanosimo je da prekrije  celokupan automobil i ostavljamo da se osusi.
Nakon susenja   opet je smirglamo da bi dobili odgovarajucu glatkocu .
Posle smirglanja cistimo i brisemo ceo auto da ne bi imao neku masnocu  jer ce lose izgledati nakon farbanja
Kada smo sve pripremili pristupamo farbanju  .
Priprema boje isto kao i podloga  mesa se u odgovarajucoj razmeri  ucvrscivac  : boja : razredjivac  to se odnosi na auto lak boje  dok kod voderne baze je drugi postupak .Nakon pripreme  nanosimo boju i ostavljamo da se lepo osusi i tek nakon susenja skidamo zastitni papir koji smo koristili da ne uprskamo  delove koji se ne  farbaju.



Zelite znati nesto vise o reparaciji  ili  niste sigurni kako da uradite .Pitajte i dobicete  odgovor koji ce vam pomoci da sredite neku staru stvar ili cak i nesto vise.
    Ukoliko radite oko automobila  i potrebno je da da popravite odredjeni deo  koji ste izgrebali morate znati da ima vise operacija i ukoliko ih ne uradite kako treba  necete biti zadovoljni krajnjim rezultatom.
  •    Prvo morate detaljno ocistiti deo koji spremate za farbanje 
  •   Zatim  , nakon ciscenja obrada smirglom  ostecenja i malo okolne boje kako bi primila boju
  •   Sledi  nanosenje sredstva za popunjavanje  blagih neravnina-kit
  •   Ceka se na susenje i ocvrscavanje  a posle toga smirglanje do fine obrade
  •   Nakon zavrsenog smirglanja  nanosimo  podlogu za boju 
  •  i konacno nakon  zavrsenih svih operacija pristupamo zastiti okolnih delova i farbanju ostecenih

da bi uradili neku vecu konstrukciju  potrebno je detaljno planiranje i raspored elemenata  kako onih radi oslonca tako i onih nosecih i elemenata  za fiksiranje  i odgovarajucih drzaca














Pocetak rada   i priprema za izradu
.Primer izrada  ovih vatrogasnih stepenica .Da bi izradili neku ovakvu konstrukciju  potrebno je da se izmeri visina gde ce biti postavljena  i da se vidi na kojoj visini idu drzaci za fiksiranje u zidu .
Zatim pristupamo  izradi  crteza i proracun  svih potrebnih delova  koji se moraju iseci na odgovarajucu duzinu .
Kada smo sve izracunali   i razmerili materijal  pristupamo secenju.
Nakon secenja  postavljamo elemente u odgovarajuci sablon  gde se fiksiraju da ne bi doslo do pomeranja i promene mere.
Postavljene elemente  spajamo zavarivanjem  gde se obicno upotrebljava  postupak MIG-MAG u zastiti  vara CO2 gasom .varenje se moze raditi i elektrolucnim aparatom  mada se vise koristi MIG-MAG zbog brzeg rada i cistijeg vara  gde je manje posla pri zavrsnoj obradi  i brusenju.
Kad smo zavrsili  gazista  pristupamo savijanju  lukova  sto mozemo uraditi na dva nacina rucno  iskivanjem oko sablona i savijanjem ili masinski  pustanjem kroz masinu koja vrsi savijanje.
Nakon savijanja ponovo postavljamo u sablon  lukove i vertikale koji ih spajaju  i sve zavarujemo  i brusimo.
Posle brusenja i  zavrsenog varenja  potrebno je odmastiti  kompletnu konstrukciju i lepo je ocistiti  da se moze pristupiti  farbanju osnovnom bojom -podlogom.
Posle nanosenja podloge ceka se odredjeno vreme  koje preporucuje proizvodjac ,da bi podloga bila suva i da ne bi pravila negativne reakcije sa bojom .
Nakon  susenja podloge vrsimo farbanje  zavrsnom bojom   i kad smo sve zavrsili cekamo da boja  sazri odnosno da bude suva i da se moze postaviti  deo na mesto predvidjeno za  njegovo koriscenje.

1 коментар:

  1. Ukoliko radite sa metalom dobro ce vam doci savet kako da uradite brzo i dobro deo koji zelite.Kod izrade svakog dela prvo sto vam treba je da napravite projekat ili skicu da bi mogli pristupiti izradi.
    Kada napravite skicu ,izracunate dimenzije i kolicinu potrebnog materijala koji koristite za izradu .
    Zatim vrsite krojenje i spajanje materijala odredjenim postupkom koji je potreban ,a nakon toga kad sve zavrsite proveravate da ste sve ivice oborili dane bi doslo do povreda usled koriscenja .
    Na samom kraju se vrsi zastita ili farbanje osnovnom bojom ili podlogom a nakon susenja zavrsnom .I na kraju imate deo spreman za upotrebu .

    ОдговориИзбриши

Sertifikat kao vrsta zarade

                                                           Sertifikat kao vrsta zarade U  današnje vreme  mnogi ljudi izdaju sertifikate  i ...